Matkailu

Matkailu on yksi nopeasti kasvavista elinkeinoista maailmassa. Toisaalta sen pitää usein sopeutua odottamattomiin tilanteisiin. Matkailualalla olevien ihmisten tulee ymmärtää asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden erilaisia ajatusmaailmoita, sopeutua erilaisiin vaatimuksiin. Koulutuksella luodaan vaativassa toimintaympäristössä toimivalle henkilöstölle valmiuksia selviytyä vaikeistakin tilanteista. Tilaa yrityksesi henkilöstölle seminaari Löydä venäläiset asiakkaat ja palvele heitä hyvin.

Valmennusehdotus: Venäläiset matkailijat
– interaktiivinen luento venäläisten matkailijoiden toiveista
– ratkaisukeskeinen työpaja: palveluiden kehittäminen
Pyydä tarjous oman alueesi / yrityksesi tarpeisiin.

Mimino Oy tarjoaa:
– seminaareja ja yleisöluentoja matkailun ammattilaisille, näyttelyiden tai messujen yhteydessä
– luentoja matkailualan oppilaitoksille
– yksittäisille yrityksille räätälöityjä koulutuspaketteja
– venäläisille matkatoimistoille markkinoinnin ja liikkeenjohdon koulutusta Seminaarien aiheita
– venäläisten ja muiden ulkomalaisten matkailijoiden palvelun parantaminen
– markkinointiponnistelujen tehostaminen Venäjällä

Tarkempia tietoja seminaareista:
Miten palvelemme venäläisiä asiakkaita?
Miten aloitamme markkinoinnin Venäjän matkailumarkkinoilla?
Miten työskentelemme venäläisten kanssa?

Visit Finland Akatemia

Virve Obolgogiani on liittynyt Visit Finland Akatemian valmentajaverkostoon. Katso tästä valmentajaesittely.
Akatemia-valmennusten kuvaukset:

Koulutusosaamisen vieminen (Ready) 1/2 pv

Sisältää interaktiivisen luennon.
Sisältö:
– suomalaisen osaamisen vahvuudet ja kiinnostus maailmalla
– tuotteiden rakentaminen organisaation substanssiosaamisesta
– kansainväliseen toimintaan sopivien kouluttajien valinta
– omien koulutustuotteiden ja kohdemarkkinan tarpeiden kohtaaminen
– kohdemaan koulutukseen liittyvän lainsäädännön

Matkailuyrityksen kansainvälistyminen (Ready) 1 pv

Sisältää interaktiivisen luennon sekä työpajan kansainvälistymisen haasteista. Voidaan toteuttaa yksittäisen yrityksen henkilöstölle tai yritysryhmälle.

Sisältö:
– yrityksen lähtötilanne kansainvälistymiseen
– yrityksen tuotteiden soveltuminen kv markkinoille, kohderyhmät, segmentointi
– kansainväliset myynti- ja jakelukanavat, hinnoittelu
– markkinointiviestintä kv markkinoilla, kulttuurierojen merkityksen ymmärtäminen
– kansainväliset kumppanit ja asiakkaat, neuvottelut ja viestintä kv ympäristössä
– yhteistyön ja verkostojen merkitys, Visit Finland -palvelut

Matkailuyrityksen toiminta kansainvälisillä markkinoilla (Steady) 1 pv

Sisältää interaktiivisen luennon sekä työpajan toiminnan kehittämiseksi kansainvälisillä markkinoilla. Voidaan toteuttaa yksittäisen yrityksen henkilöstölle tai yritysryhmälle.

Sisältö:
– yrityksen nykyiset toimet kansainvälisillä markkinoilla
– yrityksen tuotteiden kehittämistarpeet valituilla markkinoilla / kohderyhmille, segmentointi
– kansainväliset myynti- ja jakelukanavat, hinnoittelu
– markkinointiviestintä kv markkinoilla, kulttuurierojen merkityksen ymmärtäminen
– kansainväliset kumppanit ja asiakkaat, neuvottelut ja viestintä kv ympäristössä
– yhteistyön ja verkostojen merkitys, Visit Finland -palvelut

Venäjä kohdemarkkinana (Go) 1 pv

Sisältää interaktiivisen luennon sekä työpajan yrityksen palveluiden kehittämiseksi venäläisille asiakkaille.

Sisältö:
– venäläisen matkailijan ominaispiirteitä: tavat ja tottumukset, odotukset matkoilta Suomeen
– tuotteistaminen venäläisille asiakkaille
– Venäjä liiketoimintaympäristönä
– markkinointiviestintä ja markkinointikanavat
– myynti- ja jakelukanavat
– työskentely venäläisten yhteistyökumppaneiden kanssa, neuvottelut
– haasteet Venäjän markkinoilla ja ratkaisut niihin

Venäjä kohdemarkkinana: venäläiset asiakkaat (Go) 1/2 pv

Sisältää interaktiivisen luennon.

Sisältö:
– venäläisen matkailijan ominaispiirteitä: tavat ja tottumukset, kuluttajakäyttäytyminen
– venäläisen matkailijan odotukset matkoilta Suomeen
– tuotteistaminen ja palveluiden kehittäminen venäläisille asiakkaille

Venäjä kohdemarkkinana: markkinointi ja myynti Venäjälle (Go) 1/2 pv

Sisältää interaktiivisen luennon.

Sisältö:
– kulttuurierojen merkitys markkinointiviestinnässä
– markkinointiviestintä ja markkinointikanavat
– myynti- ja jakelukanavat

Venäjä kohdemarkkinana: työskentely venäläisten kanssa (Go) 1/2 pv

Sisältää interaktiivisen luennon.

Sisältö:
– Venäjän matkailumarkkinoiden ominaispiirteitä
– Venäjä liiketoimintaympäristönä
– työskentely venäläisten kanssa, viestintä ja neuvottelut
– erilaiset yhteistyökumppanit