Venäläinen tapakulttuuri ja kieli: tehopaketti

Venäläinen tapakulttuuri ja venäjän kieli: oppimisen tehopaketti

Venäläinen asiakkaana -kulttuurivalmennus (3 tai 4 h)
Sisältö:
– kulttuurierojen merkitys asiakaspalvelussa
– venäläisten asiakkaiden erityispiirteitä
– venäläisten tavat ja perinteet
– venäläisten matkailutottumukset
– venäläisten odotukset asiakaspalvelussa
– venäläisen asiakkaan kohtaaminen

Ryhmätöinä tehtävä ohjattu harjoitus (3-4 h)
– kerätään erilaisia tilanteita venäläisten asiakkaiden palvelusta
– ratkaisut haasteellisiin tilanteisiin valmistellaan ryhmissä
– tunnistettujen tilanteiden pohjalta luodaan jatkokäyttöön asiakaspalvelun tueksi työkaluja, esim. useimmiten kysytyt –pikaopas tai apukortit, joissa on eri tilanteissa tarvittavia ohjeita, myös venäjänkielisiä lauseita.

Intensiivi kielikoulutus
Vasta-alkajille suunniteltu kielikoulutus toteutetaan pienryhmissä: 5-6 osallistujaa. Näin kaikki osallistujat aktivoidaan osallistumaan ja oppimaan. Kurssi voidaan toteuttaa asiakkaan mukaan räätälöitynä teemaan sopivine sanastoineen.

Kurssien sanasto on: noin 50 – 70 sanaa, noin 20 sanontaa ja numerot 0 – 10. Opiskelijat tulevat myös tutuiksi venäläisten aakkosten kanssa, mutta puhuminen on tärkeintä.
Kurssilla käytetään interaktiivista metodiikkaa: roolipelejä ja muuta niin, että oppiminen on hauskaa.
Koulutuksen kesto on 5 x 90 minuuttia (kokonaisaika lähiopetuksessa 7,5 h) – toteutetaan useamman päivän aikana, jotta opitut asiat välillä painuvat mieleen. Toteutus esim. 2 x 90 min + 3 x 90 min.